Wersja z większym kontrastem Biuletyn Informacji Publicznej ZSO w Skawinie
Herb szkoły

Praga - Wiedeń - Bratysława

Zdjęcie z galerii Praga - Wiedeń - Bratysława

Wycieczka Praga - Wiedeń - Bratysława.

W dniach 24-27 października uczestniczyliśmy w wycieczce po 3 europejskich stolicach. Przez 2 dni zwiedzaliśmy stolicę Czech. Podziwialiśmy uroki Pragi przy pięknej, jesiennej pogodzie. Odwiedziliśmy Hradczany, czyli królewskie wzgórze oraz spacerowaliśmy po Złotej Uliczce do wieży Daliborka. Przeszliśmy przez Most Karola i udaliśmy się pod ścianę z grafitti inspirowanymi Johnem Lennonem. Na rynku Starego Miasta widzieliśmy ratusz z zegarem Orloj. Odbyliśmy również spacer do dzielnicy żydowskiej.

Kolejny dzień naszej wycieczki spędziliśmy w Wiedniu. Zwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej oraz Skarbiec w Hoffburgu - zimowej rezydencji Habsburgów. Spacerowaliśmy po reprezentacyjnej i najdroższej ulicy w Wiedniu. Odwiedziliśmy Stare Miasto z gotycką katedrą Św. Szczepana i podziwialiśmy dzieła projektu Hundertwassera.

Ostatnim punktem na naszej trasie była słowacka stolica. Najpierw zobaczyliśmy Zamek Bratysławski, a potem udaliśmy się na spacer z przewodnikiem w obrębie Starego Miasta, odwiedzając kościoł Św. Marcina. Na koniec pobytu w Bratysławie wyszliśmy na wzgórze z ruinami zamku Devin, skąd mogliśmy zachwycać się widokiem Dunaju i szczytu Małych Karpat- Devinska Kobyla. Wycieczka była doskonałą okazją do zdobycia nowej wiedzy oraz integracji.